Wednesday, December 8, 2010

President Iran Dr Ahmedinejat yg di hormati dan di geruni.

Di dalam pemerhatian saya kepada Dr.Ahmadinejat iaitu Priseden Iran bolehlah di katakan bahawa dia adalah seorang manusia pemimpin yang sungguh mengenal diri dan tahu siapa dia yang sebenarnya.
Dia tahu tanggungjawab dia sebagai manusia.....,ia bangsa manusia.

.Saudara2 cuba bayangkan bila dia hendak membuat sesuatu keputusan yang amat penting tentang negaranya dia mengimani solat hajat bersama2 jemaah menterinya.
.
Bila sampai  sembahyang waktu, dia mengimani solat dengan jemaah menterinya semasa dia di pejabat.

Pakaiannya di katakan 'jeket yg berharga 5 ringgit' saja. Keretanya kereta antik. Bila dia mengambil tugas sebagai Prresiden Iran karpet di ofisnya tak di benarkan ditukar.

Bila sembahyang jemaah di masjid dia dilihat di saf bukan saf utama.

Bila dia hendak ke mana2, sebelum menaiki kapal terbang dia membuka dan membaca kitab Al Quran dulu sebagai meminta petunjuk dari Allah yang maha Esa.
.Kalau dia bersukan dia gemar berbasikal,jalan kaki dan bola sepak.

Kelihatan di mana2 dia amat sederhana dan merendah diri. Dengan orang2 tua dia cukup menghormati seperti anak berkelakuan baik terhadap ibu bapa.

     Bila dia berkunjung ke negara orang dia di sambut dan di hormati sebagai wira raayat manusia

.Dia di hormati oleh golongan yang menganggap mereka sunni dan Syiah.Perkataan Sunni dan Syiah Ini sebenarnya di cipta dan di propagandakan oleh bapak segala musuh Islam.Jadi orang Islam tidak payahlah terlalu kyusuk dan tawadduk dengan Islam Sunni dan Islam Syiah. Islam hanyalah Islam .Islam yang di turunkan di dalam Al Quran dan apa yang di sampaikan oleh Nabi Muhammad adalah hanya ISLAM.

Tak payahlah terperangkap dengan seruan orang2 yang lalai.!!!

Yakinlah dalam kolompok mana pun ada orang2 yang menyeleweng. Tak kira Sunni dan Syiah.Kembalilah kepada ajaran yang di bawa oleh nabi Muhammad dan kitab Al Quran. Wallah hualam.

No comments:

Post a Comment