Thursday, December 30, 2010

.....akhir DICember ini.

Saya masih ingat ketika masih kecil dalam lingkungan 10th.saya mengikuti emak dan abang2 saya kesatu daerah paling sunyi yang dinamakan Sungai Mas(nama sekarang) nama yang asalnya Sungai Rimba.

.Di sana tempatnya begitu pendalaman dan di tengah2 hutan rimba belantara.Emak dan abg2 saya mengikut orang2 kampung untuk pergi membuka penempatan.Iaitu memugar tanah untuk dijadikan tapak pertanian.

Saat yang masih saya ingat hingga hari ini adalah semasa saya berjalan2 di sekitar tempat tinggal saya terjumpa sungai yang mengalir jernih sejernih2nya hingga nampak dasarnya pasir.Yang lebih mengkagumkan lagi ialah apabila saya ternampak sekumpulan ikan berwarna-warni,berjaluran dan berkilauan.Saya terpesona dengan keadaan ini,seolah2 sepanjang saya berumur 10th inilah buat pertama kali saya melihat satu keindahan yang tak dapat diceritakan

.Begitulah rasanya sampai tiada ayat yang dapat disusun dengan indah untuk menceritakan keadaan itu

.Bagi orang yang hidup amat sederhana bila mereka' mendapat' satu perkara yang amat tulus dan origenal mereka akan mendapat bahagia yang tidak ternilai harganya.Ia BAHAGIA.

Jadi janganlah kita lupa diluar sana ada lebih ramai dari apa yang kita jangka bahawa adik-kakak,saudara-mara kita yang masih lagi kais pagi makan pagi,kais petang makan petang

.Kepada yang berwajib dan bertanggungjawab berkerjalah dengan sejujur2nya dan seikhlasnya semoga rezki yang melimpah ruah diMalaysia ini dapat di agihkan samarata dan tidak hanya kepada sekitar2nya saja.

Mendapat BAHAGIA itu hanyalah yang ikhlas dan origenal

.Tidak perlu projek2 yang mega2 saja.Orang kampung perlu ketelusan dan pengagihan kekayaan dan  ada niat untuk mengunakan sama-rata.Kemudahan2 asas,sara hidup yang sederhana.

Janganlah ada diantara pemimpin menggunakan kesempatan2 yang ada untuk mengumpulkan harta kekayaan.Tahun2010 akan berlalu.Buang segala perasaan tamakhaloba,hasad dengki dan sebagainya.Lihat orang2 miskin dengan sejujur2nya,bukan hanya untuk menangis didepan kamera suratkhabar dan tv.

Marilah kita sama2 berganding bahu untuk Malaysia yang lebih BAHAGIA.salam pada semua dan segala kesalahan dan kelemahan maaf di minta.SELAMAT TAHUN BARU.Sambutlah dengan penuh kesedaran.

No comments:

Post a Comment