Thursday, September 23, 2010

Telemovie "Kabus"

Telemovie "Kabus" yang terbaru ini telah ditayangkan di Astro memberi kesan yang dalam terhadap diri saya dan sahabat-sahabat saya dalam dunia drama TV.

"Kabus" walaupun bukan tulisan saya tetapi ia agak dekat dengan apa yang ingin saya sampaikan kepada penonton. Satu perkara yang amat nyata dari pengalaman saya kalau kita ingin sampaikan sesuatu tetapi alatnya tidak mempunyai persediaan yang mampan, contohnya pelakun yang tidak berkemampuan untuk menyampaikannya maka saya akan jadi tergugat untuk menyampaikannya.

Bertuah saya dalam "Kabus" saya mendapat pelakun yang mampu menyampaikannya, malah memberikan yang lebih baik.

2 comments:

  1. Dalam menyiapkan sebuah drama yang bagus, selain drp pelakun2 berkebolehan, kita juga perlukan sebuah skrip yang mantap. Tak gitu sdra?

    ReplyDelete
  2. Ya nampaknya gitulah.asas pada penceritaan yg baik adalah skrip yg baik.Walaumacamana sekalipun akhirnya akan menjadi hasil yg baik adalah terletak pada apa yg ada didalam fikiran dan jiwa sang pengarahnya.tq atas perhatian saudara.

    ReplyDelete