Wednesday, November 24, 2010

JANGAN ketepikan orang-orang yang dianggap' tua'.

Betapa rendah nya budipekerti kita,tahap kedewasaan kita,tahap fahaman tentang penghidupan kita, bila kita sesenang-senangnya mengenepikan orang yang dah dianggap 'tua'.

Sejarah  orang-orang bijaksana yang tercatat dalam penghidupan mereka membuktikan mereka sendiri sungguh menyanjung tinggi seseorang yang telah dianggap' tua'

.Sudah tentu orang tua yang saya maksudkan ialah orang-orang yang bila meningkat detik demi detik usia kehidupan mereka, mereka makin kita lihat bertambah faham tentang sesuatu perkara bila mereka 'melihatnya'.

Mari kita saring,mari kita melihat yang tersurat dan tersirat.Mari kita fahami dalam-dalam tentang  perkara-perkara besar.

Mari kita lebarkan pandangan kita bila melihat satu-satu perkara dengan lebih adil untuk kita,orang-orang disekitar kita dan keseluruhannya.

Marilah kita menyaring semula tindakan-tindakan kita yang buruk kepada kawan,lawan dan kepada negara,supaya negera lebih makmur dan sejahtera.

Bertekat dan berdoalah supaya keseluruhan raayat jelata dapat menikmati dan  merasai nikmat diatas keberuntungan negara.AMIN.

No comments:

Post a Comment