Thursday, October 14, 2010

Kesedaran yang benar

Baru dua hari lepas saya selesai shooting sebuah tele yang berjudol Selamat Datang Anak Anak Suamiku.Hari pertama shoot dengan scene yang pertama.Sempat juga menziarahi pusara P Ramlee.Hari kedua ibu kepada asst dir saya meninggal dunia dan tiga hari berikutnya digantikan sekejap asst dir Mior.Semasa Nain asst dir dalam 'kesedihan' kami sempat juga berbual2 tentang kematian. Setelah asst dir Nain balik berkerja saya dapati Nain masih lagi 'belum pulih' sepenohnya diatas pemergian bondanya.Bila saja ada ruang saya selalu berbual denganya.Saya lihat dia pun mula berubah kepada'kesedaran yang benar'.Saya selalu memberikan rangsangan pada dia supaya dia lebih teliti tentang diri,tentang apa yang kita perlu ingat dan lalukan .Alhamdulillah dia merimanya dengan dada terbuka. Saya mengingatkan diri saya dan dia bahawa ada 'satu kata kata' Ada dua perkara yang d'peruntukan kepada kita supaya kita memberikan perhatian yang serius dalam hidup ini iaitu KEMATIAN DAN AL QURAN.Melihat tiap2 yang hidup pastikan mati dan membaca dan memahami Al Quran  akan membuatkan kita mengenali siapa kita dan Tuhan Yang memciptakan semua perkara yang kita ketahui dan tidak ketahui.

No comments:

Post a Comment